PosterVentusFugitDescription: I first heard this song towards the end of 2016, and I fell completely in love with it. My first goal was to send this video to the AKROSS, but I didn’t want to rush it. During these months I’ve been working on the internal sync (making it different in each part of the song) and trying to make the transitions go along with scenes that had the same visual weight, so as to let the video get faster without hurting the eyesight.
I had a lot of problems while making the video, but after the storm, comes the calm.

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The reason why I want to explain the creation process of this video is because, eventhought I am not an expert, I want to encourage people to work on projects which, althought may be hard to complete, end up finished. It is simple, not easy, the reward is intangible. Also, the passion I felt creating this video, made me put enough effort for it not to be forgotten. If you search for reasons to get into a new project, I will try to help with the experience I got making this video. If you are expecting to see a Making Of, then you can stop reading.
La razón por la que quiero explicar el proceso de creación de este vídeo es porque, aunque no sea un experto, quiero animar a las personas a trabajar en proyectos que, aunque sean duros de completar, acaben terminando. Es simple, no es fácil, la recompensa es intangible. También, porque la pasión que sentí creando el vídeo me hizo ponerle suficiente esfuerzo como para que no quedase en el olvido. Si buscas razones como para adentrarte en un proyecto nuevo, intentaré ayudar con la experiencia que obtuve haciendo este vídeo. Si realmente esperas ver un Making Of, entonces no sigas leyendo.

makingofThe intention came before the idea of the video (which does not pretend to be essentialy a story) becase I would not be able to make a project for months without a purpose, even if it is to prove oneself. You never know where and when the inspiration will come. After talking with some people and listening to the right music, Feint – Words appeared in my way to stay. After one month of listening to the song for the first time, the concept/atmosphere of a storm got into my head… while I was playing to Rocket League. From that point, I started to split up the song in several parts and defining different stages, bearing in mind which type of scenes I had to throw out in order for it to fit. From more of 3 hours of cuted scenes, I ended up using 1’5% of the total. Which is a pity, but a necessity. I work way better with organized stuff, you do not necessarily need to do the same.
La intención vino antes que la idea del vídeo (que no pretende ser esencialmente una historia) porque no sería capaz de hacer un proyecto durante meses sin una finalidad, aunque fuera la de probarse a uno mismo. Nunca sabes dónde ni cuándo te vendrá la inspiración. Después de hablar con algunas personas y escuchar la música indicada, Feint – Words apareció en mi camino para quedarse. Un mes después de escuchar la canción por primera vez, me vino a la cabeza el concepto/atmósfera de tormenta…mientras jugaba al Rocket League. A partir de ahí, comencé a separar la canción en varias partes y definir diferentes escenarios, teniendo en cuenta tipos de escenas que tenia que desechar para que el concepto encajase. De más de 3 horas de escenas cortadas, acabé usando un 1,5% del total. Es una verdadera lástima, pero necesario. Yo trabajo mucho mejor con las cosas muy organizadas, no necesariamente necesitas hacer lo mismo.​

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I thought I wanted to give it a turn in some aspects of Beat O’clock because, eventhought it is one of the AMVs I have enjoyed the most watching, overtime I felt there were some weak points and preconceived ideas which I wanted to break with Ventus Fugit, among them: 1. improving internal sync and treating it diferently in every part of the song. 2. making a comfortable video to watch even if it had high speed by playing with visual weight 3. speed can be a double-edge sword, if it is used correctly it can be a style trait. 4. Wanting to forget about the feeling of being looking at Openings/Endings the whole time and 5. creating a Dance in which I would not have inspiration from any other editor but myself, and this last thing is crucial to discover oneself, even if it is scary.
Pensé que quería darle un vuelco a algunos aspectos de Beat O’clock que, pese a ser uno de los AMVs que más he disfrutado viendo, con el paso del tiempo sentía que había puntos flojos e ideas preconcebidas que quería romper con Ventus Fugit, entre ellos: 1. mejorar la internal sync y tratarla diferente en cada parte de la canción. 2. hacer que el vídeo fuera cómodo de ver aunque tuviera mucha velocidad jugando con el peso visual. 3. la velocidad puede ser un arma de doble filo, si se usa correctamente puede ser un rasgo de estilo. 4. olvidar la sensación de estar mirando Openings/Endings durante todo el vídeo y 5. crear un Dance que no tuviera inspiración de ninguno otro editor salvo yo mismo, y esto último es vital para descubrirse a uno mismo, aunque de miedo).

 

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It did not take long for problems to appear. At the start this video was supposed to be a collaboration with DinAniC, becasue I wanted to make a video which contained parts of internal sync and compostion parts, but we realized that it was impossible for it to please everyone, that is the reason why I turned out to be on my own for this project, but she never stopped supporting me and helped me searching for sources or creating the intro’s beta. Another problem in relation with the source was the difference in the quality from animations, sometimes for the compression of the shows themselves and others for how old they were, so I had to take care on lots of frames individually. Moreover, I have been over two months doing only masks, without getting any further on the project. It was then when I got choked and spent some time without making any progress, thinking about if it was worth it to finish it, or if I had enough time but it would not turn out perfect… That was the less fun part of the process, and the way I got out of there was working on it, without thinking about the future.
Los problemas no tardaron en llegar. Al principio este vídeo iba a ser una colaboración con DinAniC, ya que quería hacer un vídeo que incluyese partes de total internal sync y partes de composición, pero nos dimos cuenta de que era imposible que el vídeo saliera a gusto de todos, por lo que me quedé solo frente al proyecto, aunque en ningún momento dejó de apoyarme y ayudar buscando material o creando la parte beta de la intro.
Otro problema relacionado con el material era el salto de calidad de las animaciones, a veces por la propia compresión de las series y otras por lo antiguas que eran, así que tuve que cuidar muchos frames individualmente. Por otra parte, calculo estar alrededor de 2 meses haciendo sólo masks, sin avanzar en el proyecto. Fue entonces cuando me bloqueé y estuve durante un tiempo sin avanzar, pensando si merecía la pena acabar, si me daba tiempo pero no iba a salir perfecto…Esta etapa fue la menos divertida del proceso, y la forma en la que salí de la misma fue poniéndome manos a la obra, sin pensar en el futuro.

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You can see 11 pages from a google Doc with all notes for Ventus Fugit and masks I did in differente After Effects projects.

vlcsnap-2017-04-30-21h02m49s304After facing about two weeks on the coloring and effects part, I had to wait until 29th of April until the last episode of Tales of Zestiria The Cross came out, which would maybe give me the needed sources to finish the video and improve the second speed part… or that was what I thought. However, it gave me the last scene which symbolized the end of the adventure of the heroes (and mine too) in the aternative version of the video, but it hasn’t all video corrections done. After the storm, comes the calm.
Después de enfrentarme alrededor de dos semanas a la parte del coloring y efectos, tenía que esperar hasta el 29 de Abril hasta que saliera el último capítulo de Tales of Zestiria The Cross, que me daría el material necesario para acabar con el vídeo y mejorar la segunda parte rápida…o eso pensaba. Sin embargo, me dio la escena final que simbolizaba el final de la aventura de los heroes (y la mía) en la versión alternativa del vídeo pero no tiene todas las correcciones del vídeo hechas. Después de la tormenta, llega la calma.

Special thanks to Laeks for living the journey with me on this project, to Nanuk beacuse I could count on him including the translation and to DinAniC for supporting me always.

Date: 10th May 2017
Anime: Various
Song: Feint – Words (feat. Laura Brehm)
Duration: 3:47min
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